Kalendarium

* Od 5 do 30 września 2017 r. - piesza pielgrzymka do Santiago de Compostela
* bezterminowo: Akcja społeczna Zielone Bronowice

środa, 9 października 2013

Przepis na grzyby

Julka z niecierpliwością wyczekuje na swoje pierwsze najważniejsze szkolne wydarzenie: ślubowanie pierwszaków. Odpowiedzialność za jesienną oprawę dla tej uroczystości scedowano na rodziców (lub na ciocie, jeśli rodzice okażą się manualnie niechętni). Zaczęłam więc hodować grzyby dla mojej ukochanej bratanicy.


Trzonem muchomora jest opakowanie po witaminach musujących. Kapelusz wykonałam z okładki bloku rysunkowego i pomalowałam farbkami, a blaszki powstały z harmonijki uformowanej z papieru śniadaniowego. Postrzępiony pierścień pod kapeluszem wycięłam z pianki do pakowania. Całość połączyłam klejem Magic.


Prawdziwki powstały na bazie opakowania po jogurcie pitnym. Kapelusze zrobiłam z tekturek. Charakterystyczne dla jadalnych grzybów ujścia rurek przypominające gąbkę to w tym przypadku styropianowa tacka po gotowych pierogach. Jeśli macie ochotę na bardziej szczegółowy opis wykonania grzybków, to oczywiście mogę w wolnej chwili przygotować tutorial. Dla dzieciaków może to być świetna zabawa i równocześnie lekcja ekologii.




13 komentarzy: