Kalendarium

* Od 5 do 30 września 2017 r. - piesza pielgrzymka do Santiago de Compostela
* bezterminowo: Akcja społeczna Zielone Bronowice

sobota, 6 czerwca 2015

Zaproszenie do (o)błędnej zabawy

Temat zabawy wydaje mi się wyjątkowo trudny. Wymaga nabrania dystansu do siebie i posiadania umiejętności przyznawania się do błędów. Nie każdy twórca znajduje w sobie tyle odwagi, aby pokazywać swoje nieudane prace. Znam malarkę, która systematycznie niszczy swoje obrazy z wcześniejszych okresów oraz próbuje zatrzeć po nich ślad wszelaki. A przecież błądzić jest rzeczą ludzką. Poznajemy nowe materiały i techniki, uczymy się, ćwiczymy, szlifujemy warsztat, jednak, nawet, kiedy już nabierzemy wprawy, chwila nieuwagi wystarczy, aby "zgubić oczko w splocie", "zachlapać farbą niemal wykończone dzieło" czy "dokleić element do góry nogami". Niektóre błędy czy niedociągnięcia widoczne są tylko dla autora. Inne potrafią przyćmić całą pracę. W banerku możecie zobaczyć moje eksperymenty fotograficzne z obiektywami własnej konstrukcji. Wyszło ciekawie, chociaż chciałam uzyskać zupełnie inne zdjęcie.



Do nietypowej tematyki zainspirowały mnie przemyślenia Ilonki. Złośliwa krytyka boleśnie wbija swoje żądło. Najczęściej rodzi się z zazdrości. Są też tacy, którzy zapomnieli, jak cielęciem byli i stawiali swoje pierwsze kroki w rękodziele, więc nowicjuszy zalewają jadem niezrozumienia. Przymrużmy oko i spójrzmy na naszą twórczość nieco inaczej. W nasze prace wkładamy własne serce, ale efekty nie zawsze spełniają wytyczne projektów naszkicowanych gdzieś w naszych głowach. Pamiętajmy, że każdy prototyp, nawet ten najbardziej nieudany, przybliża nas do doskonałości.

Na zachętę pokażę Wam coś, co miało być moim pierwszym koszyczkiem z żywej wikliny. Przypomina sito, na którym usiadło sobie stado wiercących się słoni. Biegałam za niesfornymi witkami uciekającymi przede mną po całym pomieszczeniu i zamiast kształtu okręgu uzyskałam efekt wszystkich figur geometrycznych jednocześnie. Byłam bliska rezygnacji z nauki wyplatania. Dopiero po wielu miesiącach dowiedziałam się, dlaczego wierzbowe witki stawiały wtedy tak wielki opór: organizatorzy warsztatów dali nam zbyt twarde i nienamoczone odpowiednio. Podczas drugiego podejścia do żywej wikliny udało mi się wypleść już okrągłą formę, może nie idealną, ale dla mnie w pełni zadowalającą. Sentyment do pierwszego "koszyka" pozostał. Uszyłam mu wielkie turkusowe majty, przykrywające jego wykręcone przez chorobę Heinego-Medina ciałko, i wiernie mi służy jako pojemnik na kleje, nożyczki oraz inne akcesoria potrzebne w trakcie prac ręcznych.



Czekam na śmiałków, którzy pokażą mi swoje (o)błędne prace. Chętnie poczytam, jakie jest Wasze podejście do tego, co tworzycie. Możecie, oczywiście, zgłosić również swój starszy, już opublikowany wcześniej, post na temat rękodzielniczych niedoskonałości, jeśli tylko spełnia zasady regulaminu.


Reguły gry:

1. W zabawie mogą uczestniczyć osoby prowadzące blogi.
2. Należy przedstawić jedną pracę, która nie spełniła Waszych oczekiwań lub zawiera nieplanowane błędy. 
Praca może być wykonana w dowolnym okresie własnej twórczości oraz w dowolnej technice.
3. U siebie na blogu należy umieścić osobny post z fotografiami swojej pracy, informacją o sposobie jej wykonania oraz napisać, 
dlaczego, Waszym zdaniem, praca jest nieudana, jakie popełniliście błędy lub w jaki sposób próbowaliście pracę ratować.
4. Jedno zdjęcie pracy oraz link do swojego posta należy wysłać na adres e-mail: charmonia@gazeta.pl
5. W tytule maila proszę wpisać: "(O)błędna zabawa", a w treści: "Wyrażam zgodę na publikację mojego zdjęcia w poście podsumowującym zabawę."
6. Każde zgłoszenie potwierdzę e-mailem zwrotnym. W przypadku braku takiego potwierdzenia w ciągu 3 dni, proszę o ponowny kontakt.
7. Chęć udziału należy zgłosić dodatkowo w komentarzu pod tym postem.
8. Termin wysłania zgłoszeń upływa 7 lipca 2015 r. o godzinie 23:59.
9. Po tym terminie w ciągu tygodnia opublikuję post ze wszystkimi nadesłanymi pracami i linkami do blogów ich autorów.
10. Do głosowania na najciekawsze podejście do własnej twórczości i komentowania na blogach autorów zgłoszonych prac zapraszam w ciągu kolejnych 7 dni.
10. Zwycięzca może liczyć na promocję swojego bloga i banerek z wyróżnieniem. 
Dodatkowo moja przyjaciółka Kasia wybierze jedną osobę, która otrzyma ode mnie upominek.
11. Celem zabawy jest integracja blogowej społeczności osób zajmujących się rękodziełem.


33 komentarze:

  1. ciekawa zabawa he he moje prace według mnie to wszystkie są raczej nie udane a prawdziwa wiklina oj to i namoczona dla mnie była za twarda i ciężko się robiło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie należysz do osób, które zbyt krytycznie patrzą na swoje dzieła ;) A wiklinę wolę papierową - łatwiejsza w obróbce i bardziej dostępna ;)

      Usuń
  2. Pewnie że się zgłaszam akurat na dniach miałam napisać posta o nieudanej kartce

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Praca już czeka na dzień publikacji ;) Dziękuję za zgłoszenie ;)

      Usuń
  3. To ja też się zgłoszę, chętnie wezmę udział w zabawie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gratuluję niezwykłej szybkości ;) Wysłałaś jako pierwsza ;)

      Usuń
  4. Wezmę udział w zabawie, bo często błądzę:)) Czasami udaje się te błędy zatuszować prawie idealnie, a czasami nic się z tym już nie da zrobić... Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zabawa idealna do zaprezentowania mojej nieudanej bombki filcowanej na sucho na styropianie, w czasie tworzenia której opuściła mnie wena i jest co jest, czyli styropianowa piłka dla kota lekko pokryta czesanką.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kot pewnie wdzięczny jest wenie za chwilowe opuszczenie ;)

      Usuń
  6. dawno mnie tu nie było ale... widze że nadal fioletowo i kreatywnie :) do zabawy się nie dołącze bo ostatnio zajmuje się troche bardziej aktywnościa fizyczną i z twórczości to wychodza (albo i nie ;p) mi tylko wierszydła ostatnio :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiersze piszesz naprawdę wciągające i zmuszające do refleksji ;)

      Usuń
  7. Bardzo dobrze znam tę technikę i podziwiam za to ,że nie kopiujesz tylko sama wymyślasz pomysły , a z doświadczenia wiem ,że jest to trudne!!!Kiedyś zrobiłam pawia własnego pomysłu i,zaieło mi to trochę czasu....i bez poprawek się nie obyło:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam wrażenie, że ten komentarz dotyczy sąsiedniego posta, czyli papierowej wikliny ;)

      Usuń
  8. oj trudny temat ale spóbuje coś poszukać nieudanego

    OdpowiedzUsuń
  9. Monia zgłaszam swój udział w zabawie, zdjęcie wysłałam na meila. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Super pomysł! ja na pewno coś znajdę:-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak ja Ci dziękuję za taką zabawę! Jestem tu po raz pierwszy i na pewno się zapisuję! U mnie ciągle coś wychodzi nie tak jak trzeba... ale staram się dostrzegać pozytyw:) To tak jak w życiu: nie jesteśmy idealni a jak mawiali starożytni - per aspera ad astra! Co do wikliny, to moim marzeniem jest się nią zajmować, ale ni huhu nie mogę znaleźć w pobliżu (jestem z okolic Bielska-Białej) warsztatów. Może mogłabyś mi coś doradzić? Pozdrawiam, Gosia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Bielsku macie mistrzynie w filcowaniu, natomiast możesz wybrać się na Festiwal Etnomania (19 lipca w Wygiełzowie), tam na pewno będą warsztaty żywej wikliny ;)

      Usuń
  12. Zabawa świetna, szkoda, że nie mam zdjęć swoich bubli, bo wzięłabym udział , pokibicuję zatem :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pobudziłaś moją ciekawość, szkoda, że nie masz zdjęć ;)

      Usuń
  13. Super, jeśli tutaj można się pochwalić swoimi koszmarkami, które kiedyś zrobiłam. ..albo nawet czasami nie dokończyłam... I wrzuciłam je głęboko do szuflady to może wygrzebie z niej coś co wam tu pokażę. Choc moim zdaniem to wstyd... I światła dziennego to ujrzeć wogole nie powinno... no ale skoro zachęcasz to może być fajna zabawa z przymrużeniem oka na swoje nieudane prace. No to idę pogrzebać w szufladzie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że dla osób, które dopiero zaczynają przygodę z rękodziełem, to będzie cenna wskazówka, że nie należy się zrażać przy pierwszych niepowodzeniach ;)

      Usuń
  14. Dołączam do zabawy na pewno czymś się pochwalę bo u mnie nieudanych prac sporo wybiorę cosik . Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ponieważ mam na swoim koncie niezliczoną ilość nieudanych prac, postanawiam zgłosić się do zabawy. Pozdrawiam! :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Fajna zabawa się szykuje, niestety ja zdjęć prac nieudanych nigdy nie robiłam, a szkoda można by się było nawet nieźle z nich pośmiać :)

    OdpowiedzUsuń