Kalendarium

* Od 5 do 30 września 2017 r. - piesza pielgrzymka do Santiago de Compostela
* bezterminowo: Akcja społeczna Zielone Bronowice

środa, 31 sierpnia 2016

Zagadkowa zabawa - pytanie 8

Ta zagadka przeniesie Was w czasie. Nowych zgadywaczy odsyłam do regulaminu. Na odpowiedzi czekam do 1 października 2016 r. do godziny 23:59.






Na fotografii uchwyciłam fragment zabytkowego przedmiotu, z którym związane są moje pytania. Bardzo ciekawa jestem Waszych skojarzeń.






Pytanie nr 1:
Co przedstawia zdjęcie?

Pytanie nr 2:
Z którego roku może pochodzić ten przedmiot?


6 komentarzy:

  1. Ozdobna korona zabytkowego sejfu, Wiedeń ok 1880r.
    :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Napis kojarzy mi się z bramom- wejściem do biurowca fabrycznego. Stawiam na lata 1920,1930. Oczywiście strzelam w ciemno.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie szperam jednak, pozostańmy przy skojarzeniach: kiedy feldkurat Otto Katz wysłał swego ordynansa Józefa Szwejka po święty olej do ostatniego namaszczenia, dobry wojak udał się do sklepu firmy ,,Polak" przy ulicy Długiej, gdzie pan Tauchen nalał mu 10 deka oleju konopnego, numer trzeci. Idąc tym tropem można by przypuszczać, że to kasa sklepowa, ale nie zgadza się ta złuszczona farba, natomiast parę tygodni wcześniej Szwejk był w szpitalu, gdzie go zważono i mogło się to zdarzyć przy użyciu wagi, a tutaj złuszczona farba byłaby jak najbardziej na miejscu, (pamiętamy przedwojenne wagi w szkołach, śmialiśmy się, że to wagi zwierzęce, bo było tam napisane ZOO,skrót niezbyt znany siedmiolatkom w 1983 roku...), czyli wychodzi na to, że jest to waga osobowa sprzed zamachu na arcyksięcia Ferdynanda.

    OdpowiedzUsuń
  4. Poszperałem, już wiem, że się myliłem.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jako, że skorodowane to musi być coś zdobiącego sejf bankowy firmy Wiener Cassen Fabrik.
    2.Pochodzi z 1923 r.

    OdpowiedzUsuń
  6. 1. Górna część kasy pancernej.
    2. ok. 1880.
    Maciek

    OdpowiedzUsuń