Kalendarium

* Od 5 do 30 września 2017 r. - piesza pielgrzymka do Santiago de Compostela
* bezterminowo: Akcja społeczna Zielone Bronowice

czwartek, 23 października 2014

Wernisaż wystawy Barbary Burówny

Na spotkanie z kotami namawiać mnie nie trzeba. Koci wernisaż od razu trafił na moją listę wydarzeń obowiązkowych i wielce pożądanych. W dniu 9 października 2014 r. w Galerii Szalom koty królowały zarówno w malarstwie, jak i w poezji. Zostały sportretowane przez Barbarę Burównę, a otwarciu wystawy towarzyszyła prezentacja wierszy Franciszka Klimka z miauczącymi bohaterami w roli głównej. Przy okazji świętowaliśmy urodziny tego wspaniałego poety.

Z Barbarą Burówną

Franciszek Klimek                                                        Barbara Burówna

Koty rozsiadły się na ławeczkach, fotelach, kanapach i wśród kwiatów, pozowały samotnie albo stadnie, często pojawiały się przy nich anioły symbolizując ciepłą atmosferę, jaką sierściuchy wnoszą do domu. Część obrazów przedstawiających właścicieli ze swoimi pupilami kojarzy mi się ze stylem Leonarda da Vinci i jego "Damą z gronostajem". Zainteresowałam się też wyjątkowo czasochłonną pracą, na której każdą dekoracyjną kropeczkę na pierwszym planie naniesiono osobno.





Sztuczne oświetlenie nieco przekłamuje kolorystykę, więc zapraszam Was na ul. Józefa 16. Możecie tam obejrzeć nie tylko te piękne koty. Na ścianach galerii zawisło o wiele więcej płócien z rozkosznymi pyszczkami. Każdy obraz został przez artystkę nazwany, a ten pod którym sfotografowałam się z Barbarą, zupełnie przypadkowo nosi tytuł "Monika".






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz