Kalendarium

* Od 5 do 30 września 2017 r. - piesza pielgrzymka do Santiago de Compostela
* bezterminowo: Akcja społeczna Zielone Bronowice

wtorek, 11 listopada 2014

Nikola Tesla

Nikola Tesla, inżynier i wynalazca serbskiego pochodzenia, z pewnością był człowiekiem niezwykłym i znacznie wyprzedzał swoją epokę. Jego wynalazki do tej pory stanowią podstawę działania wielu maszyn i urządzeń. Nawet możliwość słuchania radia zawdzięczamy właśnie pracy Tesli.

Nie interesuję się techniką, nie wnikam w budowę i zasady działania urządzeń, najważniejszy dla mnie jest efekt końcowy. Do belgradzkiego muzeum poświęconego twórczości Tesli wybrałam się wyłącznie dla towarzystwa. Wystawa nie zrobiła na mnie szczególnego wrażenia. Przypomina mi bardziej mauzoleum, chociaż muszę przyznać, że urna z prochami wynalazcy, widoczna na ostatniej fotografii, posiada niezwykły kształt. Zupełnie inaczej ekspozycję odbiera umysł ścisły, gdyż Piotrek bardzo pozytywnie ocenił wizytę w tym muzeum. Ja poczułam powiew nudy, więc wybrałam się na małą przejażdżkę po mojej wyobraźni układając własne historie o machinie do produkcji błyskawic albo o jajku, marzącym o występach w łyżwiarstwie figurowym.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz