Kalendarium

* Od 5 do 30 września 2017 r. - piesza pielgrzymka do Santiago de Compostela
* bezterminowo: Akcja społeczna Zielone Bronowice

czwartek, 14 listopada 2013

Tutorial fotoramka z nakrętki

Zgodnie z obietnicą pokażę Wam, jak zrobić ramkę na fotografię z nakrętki ze słoika po kawie. Mam nadzieję, że opis przygotowałam przejrzyście, ale oczywiście w razie pytań lub wątpliwości pozostaję do Waszej dyspozycji. Ze względu na konieczność użycia noża i żelazka, kurs przeznaczony jest dla osób dorosłych, chociaż niektóre etapy dzieci mogą wykonywać samodzielnie. Zalecam więc pomoc i nadzór opiekunów w takim przypadku.




1. Ostrym nożykiem odcinam górną część nakrętki ze słoika po kawie.


2. Krawędź po przecięciu przykrywam papierem do pieczenia i prasuję gorącym żelazkiem, aby wyrównać jej brzegi.


3. Na zewnętrzną część nakrętki naklejam fotografię i przyozdabiam ją dookoła. W tym przypadku użyłam elementów do scrapbookingu, ale można również zastosować inne techniki, np. decoupage lub po prostu wymalować wzory farbami czy dekorami.


Wystarczy wbić w ścianę wystający na ok. 1 cm gwoździk z szerokim łebkiem i zawiesić gotową ramkę. Alternatywnie w taki sam sposób tworzę formy przestrzenne, wykorzystując po prostu dwie nakrętki i sznurek. Zbliża się grudzień, a więc czas najbardziej rodzinnych Świąt. Często się zdarza, że nasi bliscy nie mogą być wtedy z nami. Jedni odchodzą na zawsze, od innych dzielą nas tysiące kilometrów i bariery czasowe. Możemy ich fotografie zawiesić na choince i tak wyrazić naszą miłość. Medaliony ze zdjęciami wnuków będą świetnym prezentem dla stęsknionych babć i dziadków. Ciekawym pomysłem wydaje się również oryginalna choinka z drzewem genealogicznym, ozdobiona podobiznami kilku pokoleń członków rodziny. Ja zrobiłam upominki dla moich zakochanych przyjaciół.


4. Krawędzie dwóch nakrętek pokrywam klejem i łączę ze sobą, wsuwając pomiędzy nie sznureczek tak, aby węzełek znalazł się w środku.



Dolną część nakrętki wykorzystuję do tworzenia biżuterii upcyklingowej. Świetnie sprawdza się jako baza bransoletki, ale o tym opowiem przy innej okazji.


Mój autorski pomysł zgłaszam na tutorialowe wyzwanie zorganizowane przez Ilonkę, która była dla mnie inspiracją w poszukiwaniu bożonarodzeniowego wykorzystania mojej ekosztuki. Podrzucam również ten kursik na konkurs DIY. A Wam życzę nieograniczonej kreatywności i wiele radości przy zabawie z moim kursem. 



8 komentarzy:

  1. Jesteś mistrzynią w tworzeniu biżuterii , zwłaszcza upcyklingowej.
    pozdrawiam Basia

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki kochana za dołączenie do naszego konkursu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za pomysł zebrania kursików tematycznych ;)

      Usuń
  3. Bardzo oryginalny pomysł w myśl zasady zrobić coś z niczego :) Świetny pomysł na ozdobę! Pozdrawiam cieplutko, Ania.

    OdpowiedzUsuń