Kalendarium

* Od 5 do 30 września 2017 r. - piesza pielgrzymka do Santiago de Compostela
* bezterminowo: Akcja społeczna Zielone Bronowice

środa, 19 lipca 2017

Przypołudnik kryształkowy

Zagadka wyrosła u stóp zamku w Guardamar del Segura. Przez kilka dni przeszukiwałam botaniczne treści w internecie, ale tajemnicza roślina nie chciała zdradzić swojej nazwy. Zidentyfikowałam ją dopiero dzięki pomocy Karola. Przypołudnik kryształkowy (Mesembryanthemum crystallinum) wygląda jak słodki deser. Lśniące w słońcu przezroczyste pęcherzyki przypominają cukier. Nie zaryzykowałam próby smakowej. W weryfikacji encyklopedycznej słodycz okazała się złudzeniem, jednak roślina jest jadalna, a nawet posiada właściwości lecznicze.





5 komentarzy:

  1. Witam posiadasz moze jeszcze nasionka tego niezwyklego okazu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie pomyślałam o zebraniu nasionek, ale przy najbliższej okazji będę pamiętać ;) Pozdrawiam

      Usuń
  2. Ooo super jakby coś to z checia odkupilbym bo interesuje mnie ta roslina ze wzgledu na jej wartosci fitoremediacyjne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Gdyby ktoś szukał, to dziś spacerowałem po diunach Corralejo na Fuerteventurze. Całe łany tego kwitły. Przepiękne.

    OdpowiedzUsuń