Kalendarium

* Od 5 do 30 września 2017 r. - piesza pielgrzymka do Santiago de Compostela
* bezterminowo: Akcja społeczna Zielone Bronowice

wtorek, 16 grudnia 2014

Mewa śmieszka

Zazwyczaj na mój widok ptaki uciekają w popłochu, zanim w ogóle zdążę pomyśleć o wyciągnięciu aparatu fotograficznego. Trafiłam jednak na wyjątkowo cierpliwy i przyjazny okaz, który z zainteresowaniem przyglądał się mojemu chaotycznemu nurkowaniu w otchłaniach plecaka. Mewa śmieszka (Chroicocephalus ridibundus) powszechnie występuje w portowych miastach. Upierzenie w szacie spoczynkowej ma białe, a na grzbiecie i skrzydłach popielate. Końce lotek są czarne, a nogi i dziób czerwone. Nie mam pojęcia natomiast, czy spotkałam chłopca czy dziewczynkę, gdyż samce i samice ubarwione są jednakowo.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz